W klasie realizowane były tematy, które nauczyły dzieci, że można porozumiewać się z innymi za pomocą gestów, znaków, alfabetu Braille’a, kodu Morsa, języka migowego oraz alfabetu z którego korzysta się każdego dnia.
Spotkanie z dziećmi niewidomymi i słabowidzącymi w tym samym wieku oraz nieco starszymi uczniami z Technikum i Liceum było dla uczniów klasy 2B nowym doświadczeniem.
Podczas pobytu w Ośrodku dzieci uczestniczyły w zajęciach edukacyjnych w klasie 3A, w trakcie których mogły doświadczyć technik nauki czytania i pisania na specjalnie przygotowanych do tego podręcznikach i urządzeniach. Były to między innymi: podręcznik do czytania z zaznaczonym w alfabecie Braille'a tekstem, powiększacz do pisania, maszyna do pisania alfabetem Braille’a, tabliczka metalowa do nauki mnożenia liczb. Każdy uczeń mógł napisać na maszynie swoje imię. Uczniowie wysłuchali wielu ważnych informacji na temat pracy i funkcjonowania w społeczeństwie osób niewidzących i słabowidzących, o których opowiadała wychowawczyni klasy 3A – pani Ela.
Kolejnym ważnym elementem pobytu w Ośrodku było doświadczenie poczucia bycia osobą niewidzącą. Każdy uczeń miał założoną opaskę na oczy i był prowadzony po ośrodku przez kolegę asystenta. Uczniowie zamieniali się rolami. Było to nie lada wyzwanie dla naszych uczniów, ważne doświadczenie, aby zrozumieć istotę niepełnosprawności dzieci, ludzi niewidzących.
Na koniec naszego spotkania odbyła się ważna rozmowa z uczennicą niewidomą od urodzenia - Kasią, która opowiadała o aspektach życia, funkcjonowania osób niewidomych w społeczeństwie. Kasia zaprezentowała swój telefon ze wszystkimi aplikacjami przystosowany dla osób niewidzących oraz pokazała jak poruszają się osoby niewidzące za pomocą białej laski.
Pobyt w ośrodku zakończył się na obserwacji warsztatów tkackich dla uczniów niewidzących przygotowujących się do zawodu tkacza.
Wycieczka do Ośrodka dla uczniów niewidzących i spotkanie z nimi to prawdziwa szkoła życia, z której należy czerpać wiedzę i doceniać to co mamy i jak funkcjonujemy.