Łącznie Kraków i Wieliczkę odwiedziło 50 uczniów (7A, 7B, 7C, 8A, 8B) oraz 4 opiekunów z naszej szkoły. Program wycieczki był bardzo intensywny. Pierwszego dnia odwiedziliśmy Kopiec Kościuszki wraz z pobliskim muzeum, a następnie odbyliśmy spacer po Starym Mieście z przewodnikiem. Zobaczyliśmy m.in. Smoka Wawelskiego, Wzgórze Wawelskie gdzie zobaczyliśmy wspaniałą budowlę Wawelu, Katedrę Wawelską, dzwon Zygmunta, podziemia i groby królów, Trakt Królewski, ul. Franciszkańską, pałac biskupi, Collegium Maius, Barbakan, Bramę Floriańską oraz Kościół Mariacki z Ołtarzem Mariackim. Drugi dzień był równie bogaty w wydarzenia. Udaliśmy się na Kazimierz – tzw. Dzielnicę Żydowską, gdzie najpierw uczestniczyliśmy w warsztatach w Starej Synagodze. Po warsztatach, z przewodnikiem, poznaliśmy historię Kazimierza, teren getta,
mury getta oraz historię Apteki pod Orłem. Dzień zakończył się duchową ucztą w postaci warsztatów w Muzeum Książąt Czartoryskich. Trzeci dzień rozpoczęliśmy podróżą do Kopalni Soli w Wieliczce, a całą wycieczkę podsumowaliśmy wizytą w Muzeum Fabryka Schindlera. To tylko główne punkty naszej wyprawy. Było to niezwykle wartościowe doświadczenie, które pozwoliło nam poznać nie tylko historię Polski, ale także tradycje,
kulturę oraz pamięć o ważnych wydarzeniach, które miały miejsce w naszym kraju.
Wycieczka pozwoliła uczniom na bezpośredni kontakt z historycznymi miejscami, co pomogło lepiej zrozumieć wydarzenia, które kształtowały naszą tożsamość narodową. Takie doświadczenia edukacyjne mają zdecydowanie większy wpływ niż tradycyjne lekcje w sali. Odwiedzając miejsca pamięci, uczniowie mogli poczuć atmosferę historii, co może wpłynąć na ich szersze postrzeganie przeszłości. To także świetna okazja do kształtowania szacunku dla tradycji i kultury narodowej. Wspólne zwiedzanie, przeżywanie emocjonujących chwil
oraz wspólne odkrywanie nowych rzeczy przyczyniły się do zacieśnienia więzi między uczniami. Tego typu wycieczki są doskonałą okazją do zbudowania silniejszych relacji w klasie. Warsztaty, zarówno w synagodze, jak i w Muzeum Książąt Czartoryskich, okazały się być prawdziwą ucztą duchową, która zmusiła do refleksji nad historią i jej wpływem na współczesność. Wycieczka do Krakowa była kolejnym etapem na drodze odkrywania polskich miast. Z kolei planowana wycieczka obecnej klasy 7A do Warszawy w przyszłym roku stanowi kontynuację tej edukacyjnej podróży, która na pewno będzie równie inspirująca. Mamy nadzieję, że wróciliśmy z tej wycieczki nie tylko mądrzejsi, ale przede wszystkim lepsi.
To był dobry czas...